Geen producten (0)

Sportscholen dicht, wat nu?

Sportscholen dicht, wat nu?

Sportscholen dicht, wat nu?

 

Hoe blijf ik fit nu ik niet meer naar de sportschool kan? Verlies ik al mijn gains? Dat zijn op dit moment twee van de vele vragen die in het hoofd van elke krachtsporter omgaan. Deze sombere periode maakt het wat lastiger om fit te kunnen blijven. Voor vele was naar de sportschool gaan echt een uitlaatklep. Nu Nederland dan ook weer echt in lockdown zit is het vraag hoe je jezelf fit kan houden.

Er bestaat een kans dat jij spiermassa zal verliezen. Om dit tegen te gaan kan je een aantal dingen doen.

Ten eerste is het verstandig om in een klein calorie overschot te blijven eten om op het gebied van voeding niks te kort te komen. Je lichaam optimaal voeden en voldoende eiwitten binnen krijgen is in deze periode verstandig om te doen. Hier wordt specifiek een ‘klein’ overschot gezegd. Dit is omdat bij een groot calorie overschot oftewel een dirty bulk er onnodig vetmassa bij komt en dat is precies wat je niet wilt.

Ten tweede zal je ervoor kunnen zorgen om je spieren te blijven prikkelen. Als je de spullen hebt om thuis te trainen is dit natuurlijk ideaal. Beschik je over een setje dumbells en ben je opzoek naar een goed schema om thuis mee aan de slag te gaan? Een geheel gratis schema vindt je op de site! Download het schema gelijk door HIER te klikken.

Als derde hebben we het geluk dat het lichaam al deels voorbereid is op langere periodes waar je lichaam minder belast wordt. Merk je dat je spieren ‘verdwijnen’ en ben je bang dat al je gains verloren gaan? Niet getreurd. Je spiermassa zal wat afnemen als je spieren niet genoeg geprikkeld worden. Het voordeel wat wij mensen hebben dat op het moment dat we weer kunnen gaan trainen het niveau weer snel op peil zal zijn. Je spiermassa neemt af maar de aangemaakte celkernen in je spieren blijven. Dit noem je het spiergeheugen. Wanneer jij weer zal gaan trainen zullen deze kernen actief worden en de ooit hard gekweekte massa zal dan ook weer snel terugkeren. Hoe snel dit zal zijn is afhankelijk per persoon.

 

Blijf deze periode positief bekijken. Zie het als een ‘deload’ periode voor je lichaam. Goed eten en actief bezig blijven zal helpen je spierverlies tegen te gaan. Ook is deze periode het geschikte moment om andere sporten te proberen. En wie weet maak jij zelf in deze periode nog spiermassa aan door op andere manieren te gaan trainen/ sporten.

0 Reacties

Er is nog niet gereageerd

Reageer

Annuleren

Wij maken gebruik van cookies om onze website te verbeteren, om het verkeer op de website te analyseren, om de website naar behoren te laten werken en voor de koppeling met social media. Door op Ja te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- en cookieverklaring.